• Utrymningsledare

Kursinformation

  • Kursplatser: Hela Sverige - Utbildningen kan även levereras utomlands
  • Tidsåtgång: Ca. 3 timmar
  • Gruppstorlek: Upp till 20 personer
  • Uppfyller Arbetsmiljöverkets krav & riktlinjer
  • Utbildningsbevis kan också registreras i ID06
  • Tillgängliga språk: Svenska & engelska
  • Pris: Från 2 990 kr per person - Gruppris offereras
  • Utbildning för utrymningsledare

    Vem på ditt företag säkerställer att det inte är någon kvar i lokalerna efter utrymning? För att minimera riskerna vid en utrymning krävs inarbetade rutiner, tydliga ansvarsområden och att alla som befinner sig i lokalerna vet vem dom ska vända sig till vid behov av hjälp. Som utrymningsledare har du möjlighet att påverka både din och dina medarbetares säkerhet.

    Utrymningsledare är en förutsättning för en säker utrymning

    Utrymningsledarna ser till att utrymningen sker på ett säkert sätt, att de som är i behov av extra assistans får den hjälp som krävs samt att alla personer har tagit sig från de utrymda lokalerna till den anvisade återsamlingsplatsen. För att skapa rätt förutsättningar till en säker utrymning kan det med fördel finnas flera utrymningsledare på företaget. På så sätt kan ni säkerställa att varje avdelning eller våningsplan har utrymningsledare på plats. Efter kursen får deltagarna med sig en väst märkt med ”UTRYMNINGSLEDARE” för att övriga personer snabbt ska kunna identifiera utrymningsledaren.

    Vill du få ett skräddarsytt förslag?
    Ring oss på 08-622 57 00 /  Eller maila på info@safeatwork.nu

    Kombinera utbildningar och få ett helhetsgrepp

    Utbildningen för utrymningsledare kan med fördel genomföras i samband med en utrymningsövning för hela företaget och en brandskyddsutbildning? Då kan vi rekommendera denna effektiva heldagsutbildning som gör hela företaget till en Brandsäker Arbetsplats.

    Följande berörs under utbildningen:

    • Byggnadskonstruktion och brandceller
    • Larmrutiner och prioritering
    • Utrymningsplan
    • Uppsamlingsplats
    • Risker – vad och vilka hotas vid en brand
    • Skadeförebyggande och begränsande skydd

    Safe@Work - Ackrediterad kompetensregistrator 2019     Arbetsmiljoverket & SafeAtWork Sweden

    Jag vill bli kontaktad för mer information
Betyg på kursen 0 (0 betyg)

E-postadressen publiceras inte.

Sending

  • Beskriv gärna din upplevelse av utbildningsleveransen. ”Enkel, trevlig och professionell.”
    Vad kan vi ändra för att göra din upplevelse hos oss bättre? ”Inte mycket. Allt fungerade perfekt.”
    Hur troligt är det att du skulle välja Safe@Work vid liknande utbildning i framtiden? ”Mycket troligt”
    Skulle du rekommendera Safe@Work till andra företag? ”Ja”

    • Kristian Bergqvist

    • Produktchef på Ramirent
  • Best Transport förmedlar mer än 3000 transporter per dag fördelade på våra 150 fordon. Vissa av uppdragen innebär att vi ska köra blåljus, dessa uppdrag utförs av våra larmbilschaufförer som har genomfört Safe@Works utryckningsutbildning. Best har valt att anlita Safe@Work som vi anser håller den utbildningsnivå som vi har som krav och som vi är väldigt nöjda med!

    • Fredrik Löwendahl

    • Åkeriansvarig på Best Transport
  • Safe@Works övningar i färdigheter med fordon balanseras väl med insikt om risker som finns i hantering av fordon. Teoriblocken är väl fokuserade på yrkesgrupperna och deras speciella behov i arbetet. Teorin omfattar också insiktshöjande tankar om vägtrafikens besvärligheter och faror men också hur den enskilde föraren kan utnyttja kunskaperna och förebygga skaderisker.

    • Peter Nord

    • Då: Utbildningsansvarig hos Polismyndigheten - Nu: Instruktör hos Safe@Work
  • TOOLS Sverige AB har ca 200 förare på vägarna dagligen. I linje med vårt väl förankrade HMS-arbete (Hälsa-Miljö-Säkerhet), såg vi därför behovet av en gedigen förarutbildning för vår personal, som värnade om såväl säker som ekonomisk körning. Vi valde Safeatwork för att de håller en hög utbildningsnivå, med en bra avvägning mellan den teoretiska och praktiska delen. Utbildningen har tagits emot mycket väl av personalen.

    • Stefan Gustafsson

    • Kvalitets- och miljöansvarig Tools Sverige AB
  • Hur skulle du betygsätta din helhetsupplevelse hos oss på Safe@Work? 10/10

    Beskriv gärna din upplevelse av utbildningsleveransen. De som deltog i Safety driving aktiviteten berättade att de var supernöjda och som beställare tycker jag också att det varit en strukturerad process från er sida där ni alltid följt upp och varit öppna när jag har behövt göra ändringar i bokningen.

    • Frida Wihlborg

    • Project Manager på Novonordisk
  • Beskriv gärna din upplevelse av utbildningsleveransen: ”Trevligt bemötande från er sida, smidig bokning.”
    Vad kan vi ändra för att göra din upplevelse hos oss bättre? ”Inga synpunkter”
    Skulle du rekommendera Safe@Work till andra företag med liknande utbildningsbehov? ”Ja”
    Berätta gärna varför: ”Alltid skönare att få ut utbildningen till arbetsplatsen, betyget på utbildningen från de som gått den var högt och det är viktigt.”

    • Safe@Work referenskund COBAB
    • Caroline Andersson

    • KMA-samordnare på COBAB
  • Hur skulle du betygsätta din helhetsupplevelse hos oss på Safe@Work? ”10/10”
    Hur troligt är det att du skulle välja Safe@Work vid liknande utbildning i framtiden? ”Mycket troligt”
    Skulle du rekommendera Safe@Work till andra företag med liknande utbildningsbehov? ”Ja. Daniel Lundberg är mycket professionell och tillmötesgående. Han levererar utmärkt service och har alltid kunden i fokus.”

    • Safe@Work Referenskund MTR
    • Malin Knutsson

    • Pedagogisk utvecklare på MTR
  • Safe@Work är vår givna samarbetspartner när det gäller utbildningar i alla led. Med en stor flexibilitet & fantastiska instruktörer har vi alltid fått ett stort värde för pengarna. Vi rekommenderar Safe@Work till alla våra samarbetspartners. // Carl-Olov Carlsson, ägare HBC-fastigheter

    • Carl-Olov Carlsson

    • Ägare av Halbeco Fastigheter
  • Varför skulle du rekommendera Safe@Work till andra? – ”Hög service och stor lyhördhet. Mycket av det praktiska som var skönt att slippa rodda med själv, när upplägg och innehåll väl var klart. Och datum:) Bra arrangerat under kursdagen, smidigt och enkelt. Bara att delta. Bra ordnat med fika, mat etc. Inget som saknades. Mycket nöjd.”
    Beskriv gärna din upplevelse av utbildningsleveransen. – ”Enkelt, säkert och professionellt.”

    • Emma Rengbo

    • HSSE Coordinator Nordic på E.ON
  • Jag ser Safe@Work som en kompetent och seriös anordnare av utbildning för yrkesförare. Speciellt inom det område som rör utryckningsförarutbildning. Innehållet i kurserna bygger på de kriterier som dagens forskning och utbildning i speciella miljöer förespråkar. Kurserna omfattar teori och praktik i väl avvägda former.

    • Peter Nord

    • Då: Utbildningsansvarig hos Polismyndigheten - Nu: Instruktör hos Safe@Work
  • För att möta krav på utbildningar och event som ligger i utkanten av vårt kompetensområde så är Safe@Work en mycket kompetent och kundorienterad samarbetspartner. Vi är mycket nöjda med samarbetet som både skapat nya kontakter och stärkt samarbetet med flera av våra viktigaste kunder.

    • Hans Löfgren

    • VD på Stockholms Trafiksäkerhetscenter
  • Skulle du rekommendera Safe@Work till andra företag med liknande utbildningsbehov? ”Ja”
    Berätta gärna varför! Bra utbildare, genomtänkt material och relevanta praktiska övningar”
    Hur troligt är det att du skulle välja Safe@Work vid liknande utbildning i framtiden? ”Mycket troligt”
    Vad kan vi ändra för att göra din upplevelse hos oss bättre? ”Nöjd med upplägget, ser fram emot e-learning som fortbildning/repetition.”

    • Vy buss
    • Rolf Skoog

    • Driftchef på Vybuss
  • Skulle du rekommendera Safe@Work till andra företag med liknande utbildningsbehov? ”Ja”
    Berätta gärna varför! ”Mycket bra bemötande och eran instruktör är mycket kompetent och pedagogisk på att lära ut.”
    Betygsätt gärna din upplevelse: Utbildningens kvalitet 5/5 – Enkelhet vid beställning 5/5 — Bemötande 5/5 — Flexibilitet 5/5 — Lyhördhet 5/5

    • Joakim Malmström

    • Enhetschef på Göteborgs stad
  • ”We at IKEA Workspaces had the great pleasure of spending two full days with Daniel. Listening, workshopping, doing exercises and learning all about ergonomics and why we all work the way we do. He gave us many insights and opened up a “new” way to approach the subject. Daniel shared his knowledge in a fun, humble and human manner. I would absolutely recommend him to everyone – as we all need to know more about this important subject.” 

    • Jeanette Buschow

    • Range communicator - IKEA Workspaces
  • Hur väl uppfyllde leveransen dina förväntningar? – ”Mycket nöjd”
    Skulle du rekommendera Safe@Work till andra företag? 
    – ”Ja. Enkelt att ha att göra med, bra kvalite, kunniga, etc”
    Hur troligt är det att du skulle välja Safe@Work vid liknande utbildning i framtiden? – ”Mycket troligt”
    Vad kan vi ändra för att göra din upplevelse hos oss bättre? – ”Vi är mycket nöjda”

    • Dormer logo
    • Olof Wixe

    • Sales Director på Dormer